PSRM

16 martie 2017

Preşedintele ţării a cerut introducerea disciplinei ”Istoria Moldovei” în curricula şcolară, începînd cu noul an de studii

Astăzi, 16 martie, Preşedintele Republicii Moldova, Igor Dodon, a adresat o solicitare pe numele prim-ministrului RM, Pavel Filip, prin care a cerut revenirea în curricula şcolară a disciplinei „Istoria Moldovei” în locul disciplinei „Istoria românilor”, începînd cu următorul an de studii.

În adresarea sa faţă de Guvern, Igor Dodon menţionează că cei 25 de ani de independenţă a Republicii Moldova, cea din urmă a reuşit să se afirme ca stat independent. Cu toate acestea, începînd cu anul 1990, istoria ţării este mistificată. În opinia Preşedintelui, studierea în şcoli a disciplinei „Istoria românilor” împiedică procesul de consolidare a statalităţii RM, totodată majoritatea cetăţenilor ţării se pronunţă pentru studierea disciplinei „Istoria Moldovei”.

În acest context, şeful statului a solicitat anularea Ordinului ministrului Educaţiei nr. 124 din 7 martie, 2012, cu privire la redenumirea disciplinei şcolare “Istoria” în disciplina “Istoria românilor şi universală”, şi introducerea în programul de studii a disciplinei “Istoria Moldovei”, începînd cu anul de studii 2017-2018.

Menţionăm că, în perioada aflării sale în postul de conducător al Partidului Socialiştilor din Republica Moldova, Igor Dodon s-a opus categoric redenumirii, în anul 2012, a disciplinei şcolare “Istoria” în “Istoria românilor şi universală”, cerînd demisia ministrului Educaţiei.

După alegerea sa în funcția de Preşedinte al RM, în noiembrie, 2016, Igor Dodon a declarat că va insista ca în instituţiile de învăţămînt din ţară să fie predată istoria Moldovei în locul istoriei românilor, care este studiată în prezent.

„Voi insista ca în şcoli să fie predată Istoria Moldovei. Voi înainta Guvernului o iniţiativă în acest sens, cerînd Executivului să opereze modificările necesare în programul de studii, întorcînd copiilor noştri disciplina pe care ar trebui să o studieze în ţara lor”, a spus el.

PSRM a pledat şi continuă să pledeze consecvent pentru studierea Istoriei Moldovei în toate şcolile țării.